Články

Seznam článků / DS2. ake to je? da sa to hrat? moj nazor



Autor článku:   Crazy_Horse
Název článku: DS2. ake to je? da sa to hrat? moj nazor
Datum vložení: 14.09.2005 v 14:33

uz je to dost davno co na nasich diskoch strasila zaujimava a hlavne velmi hratelna rpg hra Dungeon Siege. po nejakom case prisiel datadisk Legends of Aranna. dlho sa nedialo nic a DS ostalo uz iba u nadsencov ktory pochopili v com je caro tejto hry.

....objavili sa prve spravy o DS2. klasicke marketingove vymyvanie mozgov, ze ake to je je SUPER lebo je to SUPER. NOVA kocepcia. NOVY pribeh. NOVE prisery. NOVA grafika. bla bla.

ideme na to :

zaciatok ako vzdy animacia. nejaky mix warcraftu 3 s diablom 2. proste pribeh, koho zaujima, nech si to zahra :) skutocny zaciatok hry je zaroven tutorial a uvod do deja. v tutoriali sa zoznamite zo zakladnym ovladanim. odporucam v nastaveniach nastavit utok ako v DS1, je to urcite praktickejsie ako drzat cely cas mysie tlacitko stlacene. naucite sa super veci ohladne mnozstva bojovych formacii. bud mirror alebo rampage. cize bud stoja vedla seba alebo . . . . vedla seba. ked ich je viac tak stoja bud vo stvorci alebo vo stvorci. velmi napadite. (zbohom formacie z DS1).

postavy nie je mozne oddelit od seba (teda aspon ja som neprisiel na to ako) co znamena, ze idu vsade spolu. je to velmi prakticke. ked nastane nejaka mela tak magovia a lukostrelci padnu hned v prvych sekundach a tym padom odpadaju starosti co s nimy. len nech nema bojovnik nejake ozdravovacie kuzlo nastavene ako automaticke. dopadne to potom tak, ze bude liecit ako divy miesto toho aby sa venoval tomu co vie najlepsie. (takze zas, zbohom taktika z DS1)

hra moze niekomu pripadat tazsia v pripade ze zacinate s ranged alebo magic charakterom. ale ked sa do toho clovek dostane, tak sa to da zvladnut. v kazdom pripade sa oplati mat nejaku melee postavu. mnohe suboje sa totiz casto zleju do jedneho neuveritelneho maglajzu, ktory vydrzi len postava s velkim onym, tym, no, ... pancierom a zivotom. suvisi to s tym ze jednak prisery, ale aj hracove postavy mozu prechadzat cez seba. co sice znamena, ze sa o seba nezaseknu ale takisto sa stava ze stoja na jednom mieste 3-4 alebo 5 priser a vyzera to ako by tam bola jedna. vobec nemaju tendenciu sa nejak rozmiestnovat ako v DS1. ani jedny ani druhy. neraz sa mi stalo ze som hladal kde su ty dementi co maju bojovat a oni stali vsetci na jednom mieste. samozrejme plosne kuzla schytavali vsetci spolocne. takze v pohode. po chvili tam stal len jeden a ostatny lezali. ziadny problem.

utiect z boja sa podari len malokedy. najma ked je tych postav viac. ak totiz zacne nejake postava zdrhat, tak ostatne zareaguju az po chvily. ak vobec. je fakt, ze mrtvym sa reaguje tazko. obcas sa stane, ze tam predsa len ostal niekto zivy. clovek prepne na tuto postavu a chce s nou ujst tiez. co sa stane ? no predsa ostatne postavy sa rozbehnu spat k tejo postave. zapoja sa do boja, rychlo zomru, pretoze sa nestacily doliecit a uspesne prispeju k celkovej frustracii hraca.

a to nehovorim o tej zvlastnosti, ze ked sa s nejakou postavou niekam rozbehnete a prepnete sa pocas presunu na druhu postavu tak vsetci zastanu ! druha vec. ked poslete aktivnu postavu na nejake miesto, ostatny sa tam rozbehnu tiez. to je fajn. ak vsak pocas presunu kliknete aktivnou postavou na nejaku vec (dvere, portal, sud) tato sa rozbehne na novu poziciu na rozdiel od tych dementov, ktory bezia veselo dalej akoby sa nechumelilo.

specializacia a vyvoj postav:

je tu podobny system ako bol v DS1. cize hrac nema priamy vplyv na to kolko sily, inteligencie a sikovnosti (a s tym suvisiacou velkostou zivota a many) dostane postava. da sa to ovplynit iba sposobom boja, cize ostalo to po starom. (pre neznalych, ked mavate zbranami tak sa vam radikalne zvisuje sila, a malo inteligencia, v pripade maga je to naopak) tak isto sa neoplati mixovat schopnosti. vyvoj je potom dost nerovnomerny. teda v DS1 to tak bolo. v DS2 to asi nebude az take markantne.

dost sa zmenili jednotlive schopnosti. respektive pribudli. je to nieco podobne ako Diablo 2. ale je to samozrejme trochu zmenene aby to nebolo take okate.

rozhodne krok dopredu. jednotlive skili su zoradene do akehosi stromu, pricom body sa daju odkladat a neskor investovat tam kam treba.

je to podla mna celkom dobre vymyslene. v multiplayeri sa daju urcite spravit velmi zaujimave kombinacie schopnosti. nebudem to podrobne rozoberat. su proste fajn. ked dosiahnete urcitu uroven nejakeho skilu, spristupni sa combo. comba su dost ucinne a oplati sa ich pouzivat.

priseri, obyvatelia mesta, questi,veci a tak podobne :

prisery su dost silne nato aby to nebola nuda. ked ich je viac tak treba ist opatrne. co je ako som spominal problem. niektore druhy (obvykle to su rozne humanoidne tvory) sa dokazu nastvat pre rozne priciny. ked sa charakter napije flasky, ked charakter zautoci na sefa, ked charakter pouzije liecive kuzlo. velmi dobra vec. dokaze riadne skomplikovat hru. takisto ako odolnosti voci roznym druhom utokov. tiez podobne ako v D2. hracom ovladane postavy si tiez mozu zvisovat odolnosti magickymi vecami. len sa to nikde nezobrazuje a tak si to clovek musi ratat na kalkulacke :)

pribudol jeden zujimavy element a tym je moznost najat si nejake zviera namiesto charakteru. jeho vyvin nezavisi od toho ako bojuje ale cim ho clovek nakrmi. zerie vsetko. schopnosti mu pribudaju na zaklade toho co mu date zozrat. ked zbrane tak sila, ked armor tak mu stupne armor rating + trochu nejakej vlastnosti, podla toho pre aky typ charakteru je pancier urceny. ked cervene flasky tak zivot, a tak podobne. tieto zveri (je ich na vyber dost) maju zaroven rozne auri a schopnosti. drak ma napriklad schopnost zrusit kliatby, co je velmi uzitocne. len malo vydrzal.

questy dostavate jednak hlavne, ale aj vedlajsie. je ich dost na to aby sa clovek zabavil. niektore questy sa objavia len ked mate v partii urcity charakter. sucastou hry je aj zopar zaujimavych puzzlov. konkretne pri meste darkthrul je jeden svetelny ktory som nevedel vyriesit. tato cast hry sa mi urcite pacila.

veci je strasne vela. nema vyznam si ich odkladat. pada ich tolko, ze za chvilu ich nie je kam strkat. a pridavaju strasne vela k jednotlivym atributom. doslova po desiatkach. prec je balancovanie a rozmyslanie co dat postave aby to bolo tak akurat. jednak na tom nezalezi, kedze je potrebne splnit len jeden atribut. vysku levelu. a obvykle to vypadava tak aby to akurat sedelo.

niektore zbrane a panciere sa daju vylepsit roznymi prisadami. daju sa vylepsit len nemagicke veci, prisady su dost slabe a neda sa ich pouzit dost. celkom som nepochopil naco je v hre tato zlozka. mozno mi to niekto vysvetli.

zaver:

co dodat, pekna grafika. fajn guesty. mizerne ovladanie. multiplayer moze byt celkom fajn, ale sigleplayer je podla mna katastrofa.



U tohoto článku není žádná reakce. Listuje se po 10 reakcích.
                                                                                           



Seznam článků / DS2. ake to je? da sa to hrat? moj nazor





Neoficiální stránky počítačové akční RPG hry Dungeon Siege. Tiráž.
Gas Powered Games™ and Dungeon Siege™ are the copyrighted property of Gas Powered Games, Corp.